Świat Campera

Idź do treści

Targi Turystyczne "Lato 2013"

Camperem przez Polskę

"Kawa czy herbata" i "Świat campera" na targach "Lato 2013"

Relacja z Targów Turystycznych "Lato 2013"

XVIII Targi Turystyki i Wypoczynku odbyły się 19/21-04-2013r. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56.
W corocznej imprezie, jaka odbywa się przed rozpoczęciem sezonu turystycznego wzięło udział ponad pięciuset wystawców z kraju i zagranicy. A wśród nich "ŚWIAT KAMPERA" razem z programem TVP "Kawa czy herbata?". Do współpracy z nami zaprosiliśmy: przedstawiciela włoskiej firmy P.L.A. Henrys Group i polskiego producenta kamperów Elcamp Traveller HSK Auto, swoją ofertę o zasadach kupna i wypożyczania, kamperów przedstawiła firma "Camp & Travel".
Atrakcją naszego stoiska były również dwa zamki "Bobolice" z Jury Krakowsko-Częstochowskiej i "Zamek na Skale" z Kotliny Kłodzkiej. Na zewnątrz hali urządziliśmy zlot kamperowy, gdzie na zaaranżowanym przez Annę Jakimiak z Campingu Kaputy 222, przyjechali koledzy z Łódzkiego Klubu Campingu i Carawaningu, Radomskiego klubu Łabędź i warszawskiego "Karawaningowiec.pl".
Impreza okazała się "kamperowym" - strzałem w dziesiątkę, ciekawa i bardzo udana. Przeprowadziliśmy wiele rozmów z organizacjami turystycznymi, hotelami i przedstawicielami agroturystyki o popularyzacji i rozpowszechnieniu idei turystyki kamperowej. Nasi rozmówcy początkowo niechętnie podejmowali temat turystyki kamperowej, ale po wytłumaczeniu i zrozumieniu, jaki potencjał tkwi w tego rodzaju turystyce, a także, jakie może im przynieść zyski zainteresowanie było coraz większe. Początkowo kampery traktowane były, jako konkurencja, ale wytłumaczyliśmy, że tak nie jest. Pojawiały się opinie, że turyści powinni wynajmować pokoje, bo z tego jest dochód. Tłumaczyliśmy, że jak pokoje są puste to i basen pusty i spa, restauracja i kawiarnia, oraz wszystkie atrakcja, jakie przygotowują dla swoich gości. A kamper to dodatkowy pokój, o który dbają ich właściciele i chętnie skorzystają z tych wszystkich dodatkowych atrakcji, co dla właścicieli obiektów turystycznych oznacza dodatkowe dochody. Wielu przedstawicieli ośrodków turystycznych wyraziło chęć wybudowania pól kamperowych - już taką deklarację można oceni, jako spory sukces zarówno nasz jak i całego środowiska kamperowiczów. Niektórzy poszli dalej, zaproponowali nam współpracę przy promocji swoich miejsc i walorów turystycznych.

Przez nasze stoisko przewinęło się wiele osób, które były zainteresowane taką formą turystyki., wielu wyrażało zdumienie i zadziwienie, że w kraju nad Wisłą wciąż tak wiele jest do zwiedzenia i poznania Niektórzy po obejrzeniu kamperów wracali i zasypywali nas i naszych wystawców pytaniami. Na targach pokazaliśmy, że jest to turystyka naprawdę dla każdego, dla bogatych, ale i dla tych, którzy nie grzeszą grubością portfela. Spotkaliśmy się z wielkim uznaniem i zainteresowaniem zwiedzających, za co otrzymaliśmy główną nagrodę targów.
Targi się skończyły, ale nasze działania zdecydowanie NIE. Teraz zajmiemy się medialnym rozpowszechnianiem tej formy turystyki i promocją ciekawych i pięknych okolic naszego kraju, które wciąż nie zawsze są znane naszym turystom, a zarazem będących przyjaznymi turystyce kamperowej. Z programem "Kawa czy herbata?" ruszamy naszym kamperem, naszym telewizyjnym studiem na kółkach w Polskę realizować felietony i filmy o tej tematyce.
Będziemy starali się zainteresować tym tematem każdego począwszy od organizacji turystyczne po urzędników samorządowych czy ministerialnych oraz wszystkich, którzy utożsamiają się z turystyką. Naszym celem jest również stworzenie sieci informacyjnej dla turystów kamperowych.

A oto nasza filmowa relacja z targów: